Volgende station: Schiphol

Over enkele ogenblikken: de luchthaven Schiphol

Dames en heren, wij naderen station Schiphol. Luchthaven Schiphol. Wij zullen station Schiphol binnenrijden met een vertraging van ongeveer vijf minuten. Deze vertraging hebben wij bij vertrek op Amsterdam Centraal opgelopen door een rood sein. Daardoor moesten wij iets later vertrekken.

Te Schiphol kunt u overstappen op de Sprinter naar Hoofddorp, die vertrekt om elf uur twintig vanaf spoor vier, de Intercity naar Den Haag Centraal, om elf uur zevenentwintig vanaf spoor vijf of zes, de Sprinter naar Hilversum ook om elf uur zesentwintig vanaf spoor vijf of zes, herstel: spoor één of twee, de Sprinter in de richting Amersfoort Vathorst om elf uur achtentwintig vanaf spoor drie, de Intercity naar Utrecht en Nijmegen, om elf uur dertig vanaf spoor één of twee alsmede de Intercity met bestemming Leeuwarden, om elf uur drieëndertig vanaf spoor één of twee.

Wij zullen na station Schiphol doorrijden naar onze eindbestemming Vlissingen en onderweg nog voor u stoppen te Leiden Centraal, Den Haag Laan van Nieuw Oost-Indië, Den Haag Hollands Spoor, Delft, Schiedam Centrum, Rotterdam Centraal, Rotterdam Blaak, Dordrecht, Roosendaal, Bergen op Zoom en van daaruit door als stoptrein via Kruiningen-Yerseke, Goes, Middelburg, Vlissingen Souburg en onze eindbestemming Vlissingen.

Maar eerst over enkele ogenblikken station Schiphol. Denkt u bij het verlaten van deze trein aan uw persoonlijke eigendommen en neemt u deze ook mee. Reist u met een OV-chipkaart en is de luchthaven Schiphol uw eindbestemming? Vergeet u dan niet uit te checken. Gaat u ons te Schiphol verlaten, dan wens ik u namens het personeel van deze trein een hele fijne dag. Over enkele ogenblikken Schiphol, dames en heren. Volgende station: de luchthaven Schiphol.

Ladies and gentlemen, the next stop is Schiphol Airport. We arrive at Schiphol Airport with a delay of about five minutes. At Schiphol station, you can switch trains for the directions The Hague Central Station, Hilversum and Joetrecht Central Station. This Intercity service will continue to Leiden Central, The Hague Eetsj Es, Rotterdam, and our final destination today is Vlissingen. Next stop: Schiphol Airport. Ladies and gentlemen, the airport Schiphol.

Dames en heren, de luchthaven Schiphol.


Uw reactie telt. Juist nu.

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

gravatar

“Dames en Heren, over enkele ogenblikken komen wij aan op Schiphol. Als U rechts uit het raam kijkt en links ook niets ziet, dan weet U dat we toegelaten zijn tot de Schipholtunnel. Reizigers voor Haarlem Intl.Airport mogen hieroverstappen op de eerstvolgende Boeing of Airbus mitsdien de wind uit Noordelijke richting waait.”

Reageer
gravatar

Die conducteur had er nog aan toe kunnen voegen: u kunt hier ook overstappen op de bus naar Kudelstaart, Aalsmeer, Nieuw-Vennep, Alphen a/d Rijn, Nieuwe Wetering, Heemstede-Aerdenhout, Zwaanshoek, Leimuiden en diverse bestemmingen in Amsterdam. Altijd maar die halve informatie….. je wilt toch weten waar je naar toe kunt.

gravatar

Welnee, vliegtuigstoelen, want iedereen is de weg kwijt….!
(ich möchte ein Eisbär sein, dat geht mir voran)

gravatar

Het ontgaat jullie ook echt niet hè. Wereldnieuws. Mocht dit nieuws al satirisch zijn dan ben ik blij dat het niet uit jullie eigen kleine belevenis wereldje komt. De wereld is veel te groot voor deze prietpraat, er liggen kansen zat om er echt iets moois van te maken. Ik heb het idee dat de reporters van de Speld aan het lamballen zijn. Maar dat is mijn mening. En tegen feiten ben ik niet opgewassen. Twee weken geleden waren er ook 239 passagiers zoek op een lijnvlucht, in het kader van we foppen mama en papa, duiken we gewoon onder stoelen en banken. Maar daar hoor ik weinig over hier. Terwijl de Telegraaf en de Huff tenminste al het vliegtuig hebben gevonden. Lekker makkelijk want die staat nog steeds in Bejing, helemaal leeg. Niet in Peking want haar zijn we ook zoek helaas.
Zijn we nog steeds die passagiers kwijt en ik had wel verwacht dat jullie daar wel een scope mee zouden scoren….
Ik check nu uit. Alles goed, good night!

Reageer
gravatar

Ja Jeettje, weer eens wat anders dan dat korte koppie met ietwat uitstekende oren.
Jambo heette het beestje voor hij wegvloog.
Terwijl zijn enige taak in huis was mij napraten.

O, wacht, dat gaat een keer vervelen.. weer een raadsel opgelost want het was verder uitstekend van eten en drinken hier, ruime kooi met een altijd geopende deur en een sloopvergunning voor meubilair en planten op zak.
Maar ik word ook doodmoe van mijn eigenste 24/7 versie, dagelijks vers fruit en regelmatig onbespoten appelboomtakken zouden mij ook niet weerhouden om weg te vliegen bij mezelf als ik de kans kreeg.
Hoe zou ik zulks zo’n slimme vogel dan kwalijk kunnen nemen?

gravatar

Veel problemen komen omdat de NS per sé zijn treinen aan de rechtse kant van de weg wil proberen te laten blijven rijden. Lijkt logisch. Maar treinen worden gebouwd om links te rijden. Daardoor blokkeerde de Fyra altijd op de grens. Ging zodanig in noodstop dat de stukken er af vielen.

Kwam de oude Benelux trein terug. Ook al een ramp soms. Na een uur ergens stilgestaan te hebben : ‘The train where you are sitting in is not 458 anymore but 384’. What? ‘384 seems to drive.’

TWO HOURS AGO I had to be in Amsterdam! Never mind sir in Amsterdam they’re used to retarded people.

From the great atlantic ocean to the wide Pacific shore. Travelling trough the jungle on the Wabash Canononball. SEXY stoomtrein. De mensen zetten er hun klok op juist. Het ding had twee locomotieven. Als er ene kapotging hadden ze er nog ene over. Moest wel. Mensen rekenden er echt op.

Reageer
gravatar


Meneer de Bovenmeester,

U vergeet de belangrijkste uitleg van de clou:

3 Dat wat zin geeft aan een reactie, maar meestal ontbreekt.

gravatar

Beste heer Jeettje,
Hoe komt u telkens aan die tiny urlletjes?
Is downsizen uw hobby of kunt u in Rotjeknor niet aan een wat grotere string geraken?

gravatar

Beste Mega, gewoon; via TinyUrl. Kun je op de PC zetten. Makkelijk, snel en geen kilometers Url meer kopiëren.
Ook handig op reactie sites die normaliter geen Url toelaten vanwege de lengte.

In Rotterdam is nog ruimte genoeg, maar less is more, en de grond is al duur genoeg. Tenminste; ik neem aan dat u het niet over ondergoed heeft?

gravatar

De Speld laat hier helaas een steekje vallen (logisch, want de speld is ook geen naald). Door de Nucleaire Top (NSS) nu in Den Haag is er veel meer vertraging dit weekend en ook in het begin van de komende week. Ook voor halte Schiphol. Geen wonder als al die regeringsleiders in hun gepantserde limousines begeleid door tientallen motoragenten naar hun hotel moeten. Daar gaan de spoorbomen wel voor open en dicht. Totdat de bom valt.

Reageer
gravatar

Dat de luchthaven in de Haarlemmermeerpolder nog Schiphol zou heten, is een wijdverbreid misverstand. Al vele jaren geleden is zij omgedoopt tot IJ Em Sterdem Airport.

p.s. Het schijnt dat ook menig landgenoot meent, dat onze hoofdstad nog Amsterdam heet.

Reageer
gravatar

Ome Steeds,

Dat Amsterdam nu Sterdem heet, is ondanks een uitgebreide en zeer kostbare reclamecampagne met borden langs alle invalwegen niet goed overgekomen. Op die borden staat toch heel duidelijk:

I Am Sterdam (vert. “Ik ben Sterdem”)!

gravatar

Ik denk met een glimlach terug aan de tramchauffeur in Amsterdam, die als volgt omriep: “Weteringcircuitje” — “Het Singeltje” — “Het Muntje” — “Het Spuitje” — “Het Dammetje met het Koninklijk Paleisje” — “Nieuwerzijds Voorburgwalletje” — “Centraal Stationnetje”. Klein, maar fijn.

Reageer
gravatar

Het kan nóg leuker: een conducteur die op Den Haag CS de mensen uitnodigde om NU in te stappen opdat we met zijn allen lekker naar buiten konden kijken.
Onderweg naar Rotterdam regelmatig de reizigers attent maakte op bezienswaardigheden zoals lammetjes in de wei (rechts), een zwaan met jonkies (links, pas op niet storen als ze kuikens hebben, gevaarlijk sterk die beestjes!) en zich hardop afvroeg of het de rest van de dag zo zonnig zou blijven.
Benoemde ook wat hij voor dieren in de wolken zag (een giraffe, zeekoe en een tros paarden).

Ook kondigde hij aan dat hij over ong. 10 min. – als hij zijn koffie met roze koek ophad – de vervoersbewijzen zou gaan controleren.
Wie geen kaartje had: beter uitstappen bij Den Haag Moerwijk, anders op eigen risico.
Zijn beroepseed dwong hem dan nl een boete uit te schrijven en dat had hij liever niet zeg!

Hij had al genoeg aan zijn hoofd, zijn vrouw deed erg afstandelijk de laatste tijd, de kinderen begonnen te puberen pff…
Mocht hij nu dan nog even een momentje voor zichzelf, kon dat dames en heren?
Dat kon en mocht, hij is door alle reizigers genomineerd voor de Gouden Sprinter, de publieksprijs voor aanstormend talent op en in de trein.

Een winnaar, jammer dat hij zich niet heeft laten zien..

gravatar

Annie: Hij liet zich wel zien, maar dat was pas na Den Haag Moerwijk, waar jij er plotseling uitmoest.

gravatar

Ja, kreeg opeens een fake-smsje dat ik terug moest komen en wel zo snel mogelijk; niet met de trein of ander openbaar vervoer dus..

gravatar

“Dames en heren. U bevindt zich in een geheel geautomatiseerde trein. In deze trein zijn geen conducteurs aanwezig, omdat de controle nu bij de ingang van uw station van vertrek heeft plaatsgevonden. Tevens wordt dit deze trein geheel automatisch bestuurd. Dit treinstel heeft daartoe de testfase volledig en succesvol volbracht. Maakt u zich dus geen zorgen. Er kan niets misgaan … kan niets misgaan … kan niets misgaan … kan niets misgaan … kan niets misgaan … kan niets misgaan … kan niets misgaan … kan niets misgaan … kan niets misgaan … kan niets misgaan … kan niets misgaan … kan niets misgaan … kan niets misgaan … kan niets misgaan … kan niets misgaan … kan niets misgaan … kan niets misgaan … kan niets misgaan … kan niets misgaan … kan niets misgaan … kan niets misgaan … kan niets misgaan … kan niets misgaan … kan niets misgaan … kan niets misgaan … kan niets misgaan

Reageer
gravatar

Inderdaad, ik heb deze proza regelmatig mogen horen. Maar meestal ongeïnteresseerd gepreveld door een conducteur die blij is dat z’n dienst er op zit. Echter, zo op schrift, *snif*, dat doet zo veel meer.

gravatar

Ik pak wel de auto. Ben één keer vanaf Schiphol met de trein naar huis gegaan. Dat is echt geen harde. Sta je daar om tien uur op een doordeweekse avond op Amstersam Sloterdijk voor een overstap. Zoals gewoonlijk komt de trein niet, moet je op de volgende wachten een half uur later. Aan de ene kant wat studenten die hard schreeuwen, een zwerver, wat opgeschoten jeugd die ruzie met een andere groep zoekt en de restanten van een groep huisvrouwen die vanuit de provincie een dagje Amsterdam hebben gedaan en ook hun muil niet kunnen houden. Overal viezigheid, prullenbakken die overlopen en nooit worden geleegd en spuug, kots of andere ondefinieerbaar troep op de bankjes waar je moet zitten. Ondertussen wordt omgeroepen dat de volgende trein tien minuten vertraging heeft. Fijn begin van een weekendje thuis.

Reageer
gravatar

Haha, 4 alinea’s informatie voor de lokalen en 1 voor de Engelsen. Hoe zou dit klinken in alle talen van de EU? Dames en heren, wij vertrekken nu uit Amsterdam en zullen u tijdens de reis in uw eigen taal informeren, want vanaf Rotterdam spreekt men alleen nog naar Nederlands. Welkom. Te Schiphol kunt u vertrekken per vliegtuig, te Rotterdam per schip. Bij uw volgende bezoek graag zelf voor een tolk zorgen, we blijven niet aan de gang!

Reageer
gravatar

Zo fijn altijd dit, als je aan het lezen bent of een serie of film probeert te kijken – met name in de stiltecoupé.

Reageer
gravatar

Eindelijk de cursus treinmachinist gevolgd die Goedele Liekens heeft uitgebracht als tegenreactie op de flirtcursus van de NS?

Reageer
gravatar

Dit is een test om te kijken wie er zelfs op zo’n inhoudsloos en humorloos bericht nog dwangmatig reageert… Even voor de goede orde: dit is géén reactie!

Reageer
gravatar

…Biezelinge en de stations Schrale Hol en Kale Zak (beiden ook gesitueerd in ons aller Old Zealand)

gravatar

Dames en heren, wij naderen station Schiphol. Binnen enkele minuten zet de machinist de aankomst in. Wilt u alstublief uw stoel in rechtop staande positie plaatsen en uw gordel vastmaken. De huidige tijd in Schiphol is 17:15. Het is er 9 graden celsius met lichte regenval.
Names het gehele boordpersoneel bedankt dat u voor de NS hebt gekozen en we zien u graag weer terug aan boord.

Reageer
gravatar

Kaniemand mij vertellen hoeveel keer ik dan in en uit moetstappen ehrollen onder begeleiding van twee assistenten en een rolbrug! En hoeveel keer dat gemiddeld mis gaat!

Reageer
gravatar

haha, iemand ergert zich ook aan de keiharde stem van een irritante conducteur die door de stiltecoupe davert, de rust van reizigers verstorend met het aanbieden van info die niemand wil horen.

Reageer
gravatar

Ik heb een keer een conducteur meegemaakt die na het ‘overstappen op trein bla bla’-riedeltje vervolgde met ‘alsmede het vliegtuig naar Parijs, Londen, Frankfurt, New York, Barcelona’ enz.. Da’s pas nieuws!

Reageer
gravatar

Inderdaad: ‘Het volgende station is Luchthaven Schiphol. Te Schiphol kunt u overstappen in de richting Den Haag, Rotterdam, Brussel, Parijs, Londen, New York, New Delhi, Tokyo, …’

gravatar

haha, tantoegrappig

gravatar

Nieuws is het zeker: De NS gebruikt het woord “vertraging” kennelijk weer als er, ja eh.. vertraging is opgelopen.

Dit is een breuk met de goedweer-show die nu enkele jaren in schwung is, en het reizen zo veel prettiger maakt. Dit onder het motto: de trein rijd misschien niet op tijd, maar de semantische oorlog gaan we zeker winnen! “de trein richting dinges komt over X minuten binnen op spoor zoveel” is dan het bericht; dan hebben reizigers niet door dat dit een vertraging impliceert natuurlijk. En dat is stukken beter voor de gemoederen.

Helemaal lachen is het als er geen vertraging is opgelopen. Kennelijk verrast met de eigen prestatie roept de NS dan middels borden en beeldschermen uit: “op tijd!” We zijn op tijd, jawel, jubelt en juicht, we zijn op tijd!, op tijd!

Kijk en dat is het fijne van de NS zoals we die nu kennen, altijd rede voor een feestje. Ik hoop daarom dat dit bericht waarin het V’ woord werd genoemd een uitzondering zal blijken, een dwaling.