Campina komt met yoghurt voor hogeropgeleiden

Academische zuivel voorziet in behoefte aan doelgroepyoghurt

Zuivelproducent Campina brengt komende week een nieuwe yoghurt voor hogeropgeleiden op de markt. Het nieuwe product heet Io ViFit en zal verkrijgbaar zijn in de smaken Interbellum, Neutron en Differentiaalvergelijking Light.

Cees ‘t Hart, CEO van Campina, zegt dat er veel behoefte is aan doelgroepyoghurt: “Nu is het vaak nog zo dat iemand die een academische studie heeft gedaan dezelfde yoghurt eet als een loodgieter of een automonteur. Dat is natuurlijk raar. Het is niet meer van deze tijd om al je klanten dezelfde yoghurt voor te schotelen. Met zuivel voor academici gaan we mee met de tijdgeest. Met andere woorden: yoghurt voor mensen die weten hoe je het spelt.”

Pieter-Jan Goedegebuure, student Fiscaal Recht aan de Universiteit van Amsterdam, is erg te spreken over het nieuwe product: “Die huidige yoghurt is prima, maar soms heb je gewoon behoefte aan yoghurt met wat meer diepgang. Ik zie het echt als ontbijt met inhoud, een slijpsteen voor je innerlijke darmflora. Bovendien is een universitaire studie een investering in je toekomst. Dan wil je daar iets voor terugzien, ook in je zuivelbeleving.”

Io ViFit is niet de eerste doelgroepyoghurt die Campina introduceert. Vorig jaar lanceerde het bedrijf Midlife Yoghurt, voor veertigers met een identiteitscrisis. ‘t Hart: “Ook dat was een product waar veel behoefte aan was. Veel mannen konden een nieuw leven beginnen door over te stappen op Midlife Yoghurt, zonder dat ze een motor hoefden te kopen.”

Niet iedereen is blij met de yoghurt voor hogeropgeleiden. Op de facebookpagina van Campina vragen veel mensen zich af waarom er geen yoghurt voor lageropgeleiden wordt gemaakt. Cees ‘t Hart is er duidelijk over: “Die is er al: vla.”


Uw reactie telt. Juist nu.

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

gravatar

sorry hoor ik vind het echt belachelijk
yoghurt voor hoog opgeleiden
deze onzin moet gelijk uit de wereld
wil jij nu zeggen dat mensen die loodgieter zijn niet hoog opgeleid zijn hoe durf je
dit noem ik nou discriminatie
jullie moesten je schamen om onderscheid te maken van mensen
bij deze is campina uit mijn assortimend

Reageer
gravatar

‘Innerlijke darmflora’, in tegenstelling tot die darmflora aan de buitenkant? Daarbij ben ik nog steeds van mening dat het niet darmflora, maar darmfauna hoort te zijn.

Reageer
gravatar

ik vindt deze reclame zeer discriminerend, echt een schande wat maakt het uit wat je eet of je nu een hoog opgeleid bent of niet, het menselijk lichaam blijft het zelfde.
en die meneer of mevrouw die de academische studie heeft gedaan heeft de loodgieter of een automonteur heel hardt nodig als er iets kapot is want tja daar hebben ze niet voor gestudeerd .
echt een walgelijke en discriminerende reclame is dit

Reageer
gravatar

Stel nou dat Hanna Tokkie dit lekker vindt en dit elke dag op Facebook zet dat ze wel 3 bakken van die yoghurt naar binnen slurpt. Dat moet toch een doorn in het doorn in het oog zijn voor de campinabaas

Reageer
gravatar

Er zit een puzzel-opener op de verpakking – de minder opgeleiden krijgen het niet open – of doen er te lang over en dan is de yoghurt reeds over datum.

Zo is deze YoYoGertJan voor Yuppies
Gegarendeerd alleen toegankelijk voor
de Hogere opgeleiden

U kunt zelf kiezen voor een Enkel ster..
tot zelfs Twaalf sterren opdracht – de uitdaging is aan U – de beter geïnformeerden.

De Yoghurt met Aardbeien gaat alleen over geografische puzzels.. even een hint.. haha

Reageer
gravatar

Volgens welingelichte bronnen bij de Belastingdienst is Campina door de regering benaderd om met een concurrend product te komen tegen de Griekse Yoghurt. Gebleken is dat mensen die Griekse Yoghurt nuttigen meer belasting ontduiken dan de vla-eters. Aangezien Griekse Yoghurt vaker door hoogopgeleiden wordt gegeten, slaat men hier twee vliegen in één klap: minder belastingontduiking en veel hogere belastingkomsten. Campina ontkent overigens dat zij hierover contact heeft met de Belastingdienst.

Reageer
gravatar

Academische yoghurt speciaal voor de mensen met de dikste beurs, dus yoghurt met de dikste prijs. Zou deze markting truk nu echt werken of wordt het de zoveelste miskleun van de zuivelindustrie.

Reageer
gravatar

Poepoe, daar zeg je nogal wat. Volgens mij is de huidige massaproductie van Jodenkoken niet 100 % kosher, er worden (varkens-)vetten en E-nrs in verwerkt. Onze Islamitische Medelanders eten geen Jodenkoeken, zelfs niet als er niets meer te eten is; alles wat niet halal is, is haram. Een kwestie van principe en niet alleen onder de fundi’s in de Schilderswijk. Maar wat doe je als Kaaskop naar je moslimburen op Nationale Burendag, als je niks anders in huis hebt dan Jenever en Jodenkoeken? Döner halen?

gravatar

Wat mij nou benieuwt (ik ben vla-eter maar hoop toch mee te mogen doen met jullie) is hoe ze die behoefte gepeild hebben. Onder welke doelgroep heeft het onderzoek plaatsgevonden? Nijenrode? Universiteiten (maar die kunnen het toch zelf uitvinden?) Torenkraanmachinisten? Heeft het old boysnetwerk enen hint gegeven? Ik ijs een verklaring van de manager of directeur special productbranding, of weten jullie het antwoord? Ik ben benieuwd!

Reageer
gravatar

Joris: even een subtiele correctie: noem Nijenrode nooit meer een ‘universiteit’, het is een louter een instituut waar men leert sluw zaken te doen;
– hoe ontwijk (ontduik) ik belastingen,
– waar bevinden zich de subsidiepotten,
– hoe word ik beste vrinden met captains of industry,
– van welke overheidsadviesgroepen moet ik lid zijn,
– welke Eurocommissaris(sen) zijn omkoopbaar en
– hoe kom ik op de binnenpagina van De Telegraaf?
Ambitieus en innovatief VOC-kapitalisme, maar hooguit MBO/HBO-niveau

gravatar

@Outsider: geen zorgen, vrind, nog eens goed kijkende naar mijn uiteraard onberispelijk leestekengebruik zult u opmerken dat er achter zowel ‘Nijenrode’ als ‘universiteiten’ een vraagteken is geplaatst. Het felbegeerde MBA staat naar mijn idee ook voor ..’Maar Bijna Afgestudeerd’. Met uw welnemen!

gravatar

Campina gaat ‘onderscheid maken de persoons’ hetgeen neerkomt op “discriminatie” van de ‘lager opgeleiden’…. Dat gaat een hele hoge boete worden…. DISCRIMINATIE…… ja echt en dat is een HOT ITEM op het ogenblik… Ik begin een boycot… ik stop met het kopen van Campina producten…………….

Reageer
gravatar

Cees, zoals je weet is het met mijn opleiding niet veel geworden!
Ik beperk mij dan ook tot het consumeren van Turkse yoghurt.
Toch kan ik het stiekem niet laten om die af en toe op te leuken met wat spelden…

Reageer
gravatar

Pieter-Jan Goedegebuure heeft kennelijk ook een uitwendige darmflora. Wow, daar moet je zeker wel héél hoog voor opgeleid zijn! 🙂

Reageer
gravatar

Ik hoop wel dat de supermarkten dit onderscheid doorvoeren in de schappen. Wordt het niet eens tijd om boven de schappen aan te geven wie de doelgroep is? Ik heb het zo vaak dat ik voor de koeling sta en door alle soorten vla, yoghurt, kwark en andere soorten toetjes niet meer mijn niveau toetje kan vinden. En dat is alleen nog maar bij de koeling. Bij de andere producten kom ik er ook al bijna niet meer uit. Of gelijk goed aanpakken en winkels maken per opleidingsniveau? Diploma mee als bewijs.

Reageer
gravatar

Ik ben gelijk met een vrachtwagen naar de AH gegaan om 500 liter Interbellum in te kopen. Voor je ‘t weet is ‘t uitverkocht.

Reageer
gravatar

De “vertering”duurt langer bij mensen, die hoger zijn opgeleid kennelijk, taaier en trager, gelukkig voor ze dat er een passend product komt, gaat er beter van spellen en poepen de beurs gaat ook sneller leeg veronderstel ik!
Onderscheid moet er zijn. Die Campina toch he hoe kom je erop? Of eraf?

Reageer
gravatar

Door MelkUnie en A.H. is er al een concurrerend zuivelgerecht in de markt gezet: de Quincy-Quark in de formaten Bes, C-groot (Majeur) gezinsverpakking en S-klein (mineur) voor de lekkere trek tussendoor. Het is dé kwark voor muzisch hoogbegaafden, Jeanine Jansen wordt HET gezicht van deze productlijn in trio met Gidon Kremer en de jonge Spivakov. Extra vezels en minder dan 0,1 % BMI-vet. De begeleidende soundtrack is van Ludwig van Beethoven,: Romance voor viool nr. II Hoe verzint men het?

Reageer
gravatar

Gelukkig zitten we hier bij de Speld; gelukkig ook maar, want zo af en toe lus ik wel een beetje vla i.p.v. yoghurt! :-p

gravatar

Wat fijn dat er eindelijk eens aandacht komt voor ons als hoogopgeleiden. Al jaren worden wij gedemoniseerd en weggezet als “linkse elite” (of rechtse elite) ik durf buiten de veiligheid van mijn huis niks anders te spreken dan Jip en Janneketaal, bang dat ik anders ontmaskerd zal worden als “intelligentia”. Misschien dat ik nu zelfs mijn crocs en velourse huispak aan de wilgen durf te hangen! Ik ben Campina heel dankbaar voor dit grootse gebaar.

Reageer
gravatar

Op zich wel een aardig idee die doelgroepyoghurt maar het werkt gewoon niet omdat te veel mensen zich niks aan trekken van de doelgroep waarin ze zitten.

Bij andere doelgroepproducten is dat al helemaal mis gegaan.
Het meest schrijnende voorbeeld hiervan is misschien wel het poloshirt, deze shirts worden inmiddels voor het grootste deel gedragen door mensen die helemaal niks met polo hebben. Daarnaast is er ook nog de 40+ kaas die ook veel gegeten wordt door mensen die jonger zijn dan 40.

Reageer
gravatar

Compliment Sandra; jouw bijdrage is een boeiend staaltje van in-depth marketresearch, je werkt wellicht bij de foodbranch van Unilever? Die lui komen binnenkort met ‘Soja Sonee’, yoghurt op volledig synthetische basis met een keur aan E-nummers, kleur-, geur- en smaakstoffen. De verpakking is van Louis Vutton, de parabenen ook. Zo zie je maar, voor de grote spelers bestaat er niet zoiets als marktverzadiging. I.p.v. ‘Io Vifit’ had ik overigens zelf eerder gekozen voor ‘Io Vifat’, méér appeal bij de doelgroep.

gravatar

Wat ik echt stuitend vind zijn de mensen die de hele dag in een campingsmoking lopen, maar nooit op vakantie gaan.

gravatar

discriminerend en respectloos voor de mens de zogenaamde heren spekken hun zakken vol en vertrappen de mens nog eens na en niet te praten over het gif die ze gewetenloos toevoegen aan je voedsel met verschillende excuses. verborgen agenda zakken vullen en macht bah .. dat de consument dit pikt smakeloos boycotten die hap!!

Reageer
gravatar

Zal je net zien, ben ik eindelijk gepromoveerd dan wil mijn buurvrouw ook meeliften op mijn succes door uit hetzelfde bakje mee te eten! Er is nu een verzekering voor academici een datingbureau en nu komt daar voeding bij! Pfft het is slechts stomme reclame zodat mien muts uit de pauperstraat betaalt om z.g. na haar spinazie-academiegraad kan benutten!

Reageer
gravatar

Yoghurt voor hoog opgeleiden,belachelijke stunt van Campina.
Gewoon dezelfde yoghurt in een andere verpakking alleen duurder omdat hoog opgeleiden meer verdienen. Dus extra geld uit de zak klopperij voor een zelfde product

Reageer
gravatar

Aan het einde van uw betoog mis ik toch uw punt vrees ik. Ik kan u qua vla de smaak “Zacht & Luchtig Banaan” van Campina van harte aanbevelen.

gravatar

Wat een debielen. Weten van gekkigheid niet meer wat ze moeten verzinnen. Allemaal geldklopperij. En de mensen trappen overal in. Hogeropgeleiden…hahaha 2 euro duurder misschien. 😉

Reageer
gravatar

Als we zo gaan beginnen wil ik zwarte pieten vla! Dat is toch ook onzin? Discriminerend en reinste onzin dit. Net alsof opleiding er toe doet wat je moet eten belachelijke onzin. Ze weten niet wat ze moeten verzinnen om producten goed te kunnen verkoppen.

Reageer
gravatar

Een mooie kreet: “yoghurt voor mensen die weten hoe je het spelt”. Dat geeft ruimte voor een hele range aan producten: quinoa voor mensen die weten hoe je het spelt, goji-bessen voor mensen die weten hoe je het spelt en, niet te vergeten, spelt voor mensen die weten hoe je het speld. Te vinden in het schap “health foods voor wie wil laten zien dat hij het zich kan veroorloven gezond te eten”.

Reageer
gravatar

Hoi Marlies, hoe is het met je pruim? Staat die allang droog? Wil het best wel op het sap zetten.

Je lijkt mij wel een lekker wijf. Ben je een it-vrouwtje?

Zullen we eens afspreken? Het maakt mij niet uit of je getrouwd bent.

gravatar

Wat een onzin! Het woordje “het” is toch niet zo moeilijk te spellen lijkt mij… Iedereen weet hoe je het spelt! De juiste spelling van het woord “gojibes” is een heel ander verhaal.

gravatar

Geweldig nieuws! Ik deed altijd al aardbeien met een hoog IQ in mijn yoghurt maar merkte daar weinig van, Dat zal nu wel anders worden!

Reageer
gravatar

In de nieuwe yoghurt voor hogeropgeleiden moeten ze ook rattengif doen. De meeste hoger opgeleiden komen in managementfuncties terecht en in het vorige artikel over de overbodige managementlaag was iedereen er wel mee eens dat ze overbodig zijn.

Het zijn ratten die hoger opgeleiden en ratten moet je nu eenmaal verdelgen anders komen er steeds meer.

Hoger opgeleiden zijn de allochtonen onder de autochtonen.

Corrie.

Reageer
gravatar

Oef, Corrie… Ik dacht héél even dat je hiermee eigenlijk wilde zeggen dat allochtonen de ratten onder de autochtonen zijn en dat je die moet verdelgen met rattengif. Zat ik er even naast zeg!

gravatar

moeten ze een aar vrachtwagens naar den haag en naar de paleis opsturen gaan ze misschien beter van nadenken inplaats ons land kapot te maken

gravatar

Ik mag regelmatig langdurig in het buitenland verblijven. Al lopend door de supermarkten kun je alleen toetjes met kwark, yoghurt en chocolade vinden.
Absoluut geen vla!

Alsof daar geen lager opgeleiden zijn.

Reageer
gravatar

Aanvullende persverklaring: “Na lang beraad hebben wij ook besloten een nieuwe reeks varianten te lanceren. Daarom introduceren wij vanaf nu: yo-ghurt; voor de grote groep mensen met een afzakkende broek en bijbehorende scheve pet (nu al ‘lil’ younghurt’ genoemd), showgurt; voor de brede groep Bekende Nederlanders die iets meer willen dan een simpele volkse yoghurt en tot slot no-ghurt, voor de pessimisten en nee-zeggers in ons midden. Wij hopen hiermee een breder publiek aan te spreken.”

Reageer
gravatar

Kon je zien aankomen toen ze ‘bifidus’ en ‘rechtsdraaiend’ invoerden. Waren gewoon tests om te kijken welke doelgroep gevoelig was voor deze moeilijke woorden.

Reageer
gravatar

Lays overweegt al enige tijd om haar partiele differentiaal vergelijkingen te publiceren op de verpakking van de ribbelchips en wokkels. Het zou gaan om een toevoeging naast de standaard vet- en suikerpercentages. Onder het motto weet wat je eet zouden nu ook academici met een beta achtergrond zich kunnen onderscheiden van de massa.

Voor mensen met een lagere of andere academische opleiding zou dit te uitdagend zijn. Zij kunnen zich wenden tot de reguliere chips in de smaak ‘gewoon’.

Reageer
gravatar

Wat is dit voor onzin?! Ik kan niet geloven dat dit echt waar is! Een goede grap van Campina, mag ik hopen. Maar het is nog lang geen 1 april….

Reageer
gravatar

Wat een onzin, zal er wel veel chemische rommel inzitten zoals in veel producten om het houdbaar te houden…Het is niet meer puur natuur zoals vroeger…Alles draait om geld tegenwoordig!!

Reageer
gravatar

Ik ben blij dat er nu eindelijk ook een yoghurt voor academici op de markt is, maar dat er een onderscheid wordt gemaakt tussen hoger en lager opgeleiden, dat slik ik niet! Waarom zou iemand met een academische studie op de 10e etage wel academische yoghurt mogen eten, maar iemand met een academische studie op de 2e etage niet? Waarom moet deze dan wel aan de vla? Het is bespottelijk!

Reageer
gravatar

Jullie moeten eens ophouden met Colinda en haar wijsheden af te zeiken. Bij het programma Utopia van SBS6 is ze een grote ster.

Het schijnt zelfs dat ze na Utopia bij Astro-TV aan de slag gaat, dan wordt het een nog grotere ster.

Jullie kunnen niet tippen aan haar wijze woorden.

Corrie

gravatar

@Corrie van hiernaast

Het sarcasme druipt ervan af… De vla-liefhebbers van deze wereld zouden nog denken dat dit een serieuze reactie is.

gravatar

Je mag toch hopen dat Popla volgt met een toiletpapier voor hoger opgeleiden.
Het idee alleen al dat ik mijn derriere nu moet afgeven met papier dat ook door de lagere klasse wordt gebruikt. ..
Mooie afronding van het werk dat ‘ de slijpsteen voor de innerlijke darmflora’ dan heeft gedaan. MIsschien kan er een gecombineerde verkoopactie worden geintroduceerd ook. Bij aankoop van vier liter yoghurt een family- pack’ play-papier’ voor de helft van de prijs. Mooi smeermiddel voor mijn beurs!

gravatar

Parbleu? Popla is er voor koning, keizer en admiraal. Dat zou ik toch niet als de lagere klasse willen kwalificeren.

gravatar

Onderscheid in wc-papier bestaat al. Voor de lageropgeleiden is er de Telegraaf, voor de hogeropgeleiden is het Financieele Dagblad.

gravatar

Belachelijk!!! en Discriminerend !!!
Ik ben Hooggeleerde en IK VIN HET NIETS … Mischien voor mensen met veining zelfvertrouwen???

Reageer
gravatar

Ik ben hoger opgeleid (in Zwitserland) maar heb toch liever vla. Moet ik mij dan verstoppen bij het nuttigen van mijn vla, of arbeiderskleding aantrekken om het onbezwaard te kunnen eten?

Reageer
gravatar

Zwitserland ligt over het algemeen ook hoger dan Nederland. Ik vind niet dat je de hoogtemeters mee moet rekenen in je opleidingsniveau.

gravatar

Opgeleid in Zwitserland: geen lid van de EU en pas sinds 1991 kiesrecht voor vrouwen. Dat is dus écht geen yoghurt land… Maak je geen zorgen: jij mag gewoon vla eten.

gravatar

Misschien voorlopig maar even oplossen met een hotvlop zoals we de hoger-opgeleiden toeslag voor lager-opgeleiden producten noemen. Dan is de zaak belastingtechnisch gewoon goed afgeregeld.

gravatar

Prima slogan: “Vla, de makkelijk spelbare yoghurt”
Dit voorspelt wel de definitieve ondergang van de vlaflip, die opeens doelgroeploos geworden is.

Reageer
gravatar

Voor de MBO-er is er de vlaflip: een combinatie van Io Vifit en vla, met een scheutje siroop. Door de producten voor hoog- en laagopgeleiden te mengen ontstaat een mooi gemiddelde, dat uitstekend past bij de zuivelbehoefte van de middelbaar opgeleide.

Reageer
gravatar

Heisa heeft gelijk. Het wort is de suikerrijke waterige oplossing die een tussenproduct vormt in de bereiding van bier, whisky, jenever en andere alcoholische dranken op basis van granen.