Provincie vindt slogan ‘Terneuzen: gewoon vrij van leuzen’ te duur

'Niet Anything Goes’

De provincie Zeeland heeft de gemeente Terneuzen op het matje geroepen. De slogan ’Terneuzen: gewoon vrij van leuzen’ van citymarketingbureau Synergique mag dan briljant zijn, voor veel Zeeuwen is 120.000 euro een hoop geld. De provincie zoekt uit wie binnen de gemeente Terneuzen verantwoordelijk is voor dit project. “We vinden dat hier best veel kan, maar niet Anything Goes.”

Na successen in Vrouwenpolder (‘Ook voor mannen!’) en Middelburg (‘Ook een mooie stad’) is Synergique zelfs in Friesland gevraagd plekken op de kaart te zetten. Met de slogan ‘Holwerd, altijd wad!’ was landelijke bekendheid voor de citymarketeers een feit. Voor Terneuzen kon dan ook de hoofdprijs gevraagd worden. Bart Vroom, creatief directeur van Synergique, legt uit dat het om een marktconforme vergoeding gaat.

De slogan ‘Terneuzen: gewoon vrij van leuzen’ werd met veel poeha gepresenteerd op het gemeentehuis. Vroom legt uit: “Terneuzen wordt altijd als leuk omschreven, maar vaker nog als gewoon. Met zo veel intrinsieke kwaliteiten in huis heb je dus eigenlijk geen leuzen nodig, vonden wij. Vandaar dat we gekozen hebben voor een slogan die zichzelf ontkent; dat is dus een unicum voor Terneuzen.”

De gemeente Terneuzen gaf Synergique de opdracht om met een pakkende slogan de 3 B’s te trekken: bezoekers, bedrijven en bewoners. De laatste groep is inmiddels boos de straat op gegaan en de provincie Zeeland noemt het een aanfluiting van de eerste orde. Een actiegroep heeft naar eigen zeggen een betere slogan bedacht, die bovendien voor het symbolische bedrag van 1 euro gebruikt mag worden: Te land, ter zee, Terneuzen. De inwoners eisen nu een referendum. De burgemeester vindt dat nog te vroeg. “En alles met te is niet goed, behalve natuurlijk… Te rneuzen”.

 


Uw reactie telt. Juist nu.

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

gravatar

En toch vind ik terneuzen avontuurlijker dan amsterdam. Terneuzen besteed peanuts aan een complete leus amsterdam meer dan een miljoen aan een minimale verandering van 3 rodekruisjes!

Reageer
gravatar

Sinds wanneer is 120K veel voor een slogan? We hebben er dagen over zitten brainstormen in het Okura. Maar goed, blijkbaar maken wij ook slogans, je weet ons te vinden: http://www.synergique.nl

Reageer
gravatar

Synergique, een klap van de wiek.
Synergique, een suffe kliek.
Synergique, in het geheel niet sjiek.
Synergique, prijzen rijzen tot een piek.
Synergique, niet origineel maar meer fabriek.
Synergique, sjoemelen zoals een Griek.

Flauwekul van Synergique, is ongewenst en ronduit ziek.

Synergique, zo slecht als een film.
Synergique, zelfs een kind bedenkt beter.
Synergique en poëzie gaan samen in WW III.
Synergique-klant? Slecht bekeken!

gravatar

De vieze riek van Synergique.
Duf woordengetweak by Synergique.
In het geheel niet uniek = Afkomstig van Synergique.

Of beter,
Spitsvondigheid van Synergique door kopiëren en gespiek.

Of,
Het denktankje van Synergique, meer plagiaat dan artistiek.

gravatar

Die grote/bekende bureau’s kunnen vragen wat ze willen voor de meeste slappe leuzen. Sterker nog als ze maar genoeg vragen denken de bestuurders goud in handen te hebben. Apple en Brompton maken al jaren misbruik van dat principe.

Mijn inzending ‘Terrassend Terneuzen’ haalde niet eens de voorronde. Ik weet ook wel dat er geen terrassen in Terneuzen zijn, maar dat moet op te lossen zijn lijkt me.

Reageer
gravatar

Laten we even geen grappen over Zeeuwse zuinigheid maken hier, 120.000 euro is tenslotte ook gewoon best veel geld. Ik stel voor dat we er “Terneuzen, vrij van” van maken. Met een woord minder moet de gemeente toch een fikse korting kunnen krijgen. Bovendien kan iedereen dit dan naar smaak invullen.

Reageer
gravatar

Het is ±vrij simpel: voor liefhebbers van taalfouten en voorstanders van Terneuzen: Terneuzen, de stad van goede keuzen! Voor de tegenstanders: Terneuzen, de stad van de verkeerde keuzen!

Reageer
gravatar

Die slogan “alles met te is niet goed….. behalve te rneuzen” is compleet gejat. Reeds in de jaren 70, toen citymarketing nog (in de plaats Juinen) moest worden uitgevonden, en burgemeesters al een harde plasser kregen van hun eigen blauw met witte plaatsnaamborden, had men in Twente al de slogan “Alles met te is niet goed, behalve Tubbergen” Spellingstechnisch niet 100 %, maar fonetisch toch een stuk beter dan te rneuzen!
Kortom, heren van Synergique: reserveer die 120.000 maar alvast voor de zekere aanklacht wegens plagiaat!

Reageer
gravatar

Sorry, maar “Alles met te is niet goed, behalve te rneuzen” is een andere slogan dan “”Alles met te is niet goed, behalve Tubbergen”.