ESM-actie Jumbo slaat niet aan

Publiek heeft amper interesse in grote ESM-spelers

De spaarplaatjesactie Europees Stabiliteitsmechanisme (ESM) van Jumbo Supermarkten is tot dusverre geen succes. Het publiek weigert massaal plaatjes van de architecten van het programma en plakboeken blijven onverkocht in de schappen liggen.

Chef Marketing Theo Busken Huet van de supermarktketen is verbaasd over het matige verloop van de actie. “We hebben maandenlang grondig vooronderzoek gedaan. Volgens onze gegevens leeft het thema erg onder de mensen, met name onder jongeren. Middelbare scholieren zijn vanwege hun turbulente levensfase extra gevoelig voor permanente financieringsprogramma’s voor de redding van lidstaten van de Europese Unie in moeilijkheden.”

De actie startte op 1 mei. Bij besteding van 15 Euro of meer kan men plaatjes krijgen van ESM-topstukken. De oogst is hierbij niet beperkt tot geijkte namen als Jan-Kees de Jager en Herman van Rompuy. Ook noodfonds-topman Klaus Regling, en Thomas Wieser, voorzitter van het Economisch en Financieel Committee van de EU, kunnen met de worteltjes en de saucijsjes mee naar huis.

Het enthousiasme dat volgens de onderzoeken voor de actie zou moeten bestaan, is ver te zoeken in Jumbo Hillegersberg. Klant Bep van der Waal (57): “Ik heb zelf niet zoveel met dat Europagedoe. Maar mijn schoonzoon is diplomaat dus ik bewaar alle plaatjes altijd voor hem al lijkt hij er ook amper interesse voor te hebben.”

Busken Huet noemt het ‘onbegrijpelijk’ dat mensen zelfs nadat de cassiere het voor de derde keer vraagt, weigeren de plaatjes mee te nemen. “Nu hebben ze eindelijk hun spaaractie, en dan willen ze niet. Het gaat hier wel om de grootheden als Klaus Regling, die de toekomst van Europa in handen hebben.”

Busken Huet: “We moeten nog analyseren wat er precies mis is gegaan maar de geplande actie met invloedrijke kernfysici is al op losse schroeven komen te staan.”


Uw reactie telt. Juist nu.

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

gravatar

Mijn Jumbo om de hoek heeft de plaatjes helemaal niet. Maar al zou die ze hebben, dan spaarde ik ze nog niet, want het ESM moet betaald worden van ons spaargeld en daarom moeten wij sparen en daarom moet Jumbo ons aan het sparen zetten. Snap je? En waarom heeft mijn Jumbo ze niet? Ik denk dat het filiaal in nood is geraakt door jarenlang veel te veel plaatjes gratis weg te geven. Ze leren het ook nooit!

Reageer
gravatar

Mijn darts-vaardigheden zijn met sprongen vooruit gegaan sinds Jumbo deze plaatjes heeft. Vooral bij JKdJ vliegen alle pijltjes in de bulls-eye.

Reageer
gravatar

Jammer dat de berichten niet goed zijn overgekomen. De plaatjes horen bij “Wie houdt de Euro het langste in de lucht?” een kwartetspel met goocheltrucs.
“Mag ik van jou 200 miljard uit je pensioenfondsen, dan krijg jij van mij een paar gammele banken!”

Reageer
gravatar

En waarom combineert eigenlijk geen enkele supermarkt zijn plaatjesspaaractie met ‘Opsporing verzocht’?

Geef gewoon de plaatjes van de meest gezochte criminelen cadeau. De klant kan dan bij het afrekenen van zijn boodschappen zijn collectie roofmoordenaars, kinderverkrachters of vrouwenhandelaren compleet krijgen. Bijkomend voordeel is dat de supermartkketen geen rechten hoeft te betalen aan de geportretteerden.

http://www.politie.nl/nationaleopsporingslijst/default.aspx

Reageer
gravatar

Goed plan. Wel zonder balkjes. En met bonus als je:
+ de kwartetten compleet hebt
+ een der criminelen vangt
+ een mooie foto oplevert van een nieuwe crimineel

Toch hoeft deze actie niet afgeschoten te worden: ze kunnen toegevoegd worden onder de kop wibocri (witte boorden crimineel).

gravatar

Het is echt heel jammer dat deze actie niet goed aanslaat! Je zult zien, dat Panini nu ook niet verder gaat met de deal die zij eigenlijk al hadden met het O.M. om bij de Oililly-winkel een vergelijkbare actie te doen als bij A.H. Het schijnt dat op de burelen van het O.M. de complete fotocollectie van een ware liefhebber en zijn man overbodig geworden is. Naar verluidt is die collectie toegesneden op de doelgroep van de winkelketen.

Reageer
gravatar

Deze plaatjes zijn vast vals ! Als ze echt van de EU waren kreeg iedere klant die een plaatje weigerde een boete van 10 euro en kostte het meenemen van een plaatje ook 10 euro, dit alles om de EU-kas te spekken.

Reageer
gravatar

Die broer van mij had al een reeks bedacht met koppen van regionale reclamebazen* van Jumbo en natuurlijk ook van C1000. Dat is niet doorgegaan omdat de raad van bestuur meer in portretten van zichzelf zag. Ten slotte is ESM als compromis uit de bus gekomen.

* In hedendaags Nederlands “marketingmanagers”

Reageer
gravatar

Ik wil wel kernfysici. Zo ben ik nl. mijn carrière ook begonnen. Misschien kom ìk wel op zo’n plaatje.

Maar inderdaad, het is vreselijk. Er stonden gisteren zelfs geen kinderen bij de uitgang om mijn plaatjes aan uit te delen. Heeft iemand een suggestie voor een andere goede daad die niets kost?

Reageer
gravatar

Jij hebt een Malmö gekocht. Jij bent daar heel blij mij.

Als Jij een losse schroef ziet kun jij die met de handige S-slØtel die bijgeleverd is eenvoudig weer vast zetten.

Wij sluiten daarom een handige folder bij met duidelijke tekeningen die jij stap voor stap kunt volgen.

En wij denken vooral aan jou! Als het je toch niet lukt mag je altijd bij de service afdeling langs komen. Jij trekt gewoon een nummertje, jij kunt even wachten onder het genot van een ijsje, een limonade, broodje worst met zuur, weer een ijsje, nog een limonade, twee donald ducks en een ikea gids. Dan helpen wij je graag.

gravatar

Ik bespaar me al die ellende door precies voor 14,95 euro boodschappen te doen. Dan krijg je die plaatjes niet. Wat moet je met zo’n rotkop als de Jager en consorten.

Reageer
gravatar

Neen neen; dit roept om correctie. Dat een zetduivel De Speld parten speelde om de Jumbo in Hillegersberg te plaatsen is affreus. Wij hebben hier veel -oa. de allereerste Aldi in Nederland en nog steeds bestaand- maar géén Jumbo.

Dit om te voorkomen dat drommen kooplustigen zich hierheen spoeden om daarna vast te moeten stellen in een weliswaar mooi doch verkeerd gedeelte van de stad te zijn geraakt.

En het plaatje van Jan Kees hoef ik ook niet: bij de Jumbo op de Botersloot in het centrum is hij somtijds in den lijve al aankopen doend te aanschouwen. Als hij niet in een of ander buitenland verkeert, uiteraard.

Reageer
gravatar

En waarom combineert eigenlijk geen enkele supermarkt zijn plaatjesspaaractie met ‘Opsporing verzocht’?

Geef gewoon de plaatjes van de meest gezochte criminelen cadeau. De klant kan dan bij het afrekenen van zijn boodschappen zijn collectie roofmoordenaars, kinderverkrachters of vrouwenhandelaren compleet krijgen. Bijkomend voordeel is dat de supermartkketen geen rechten hoeft te betalen aan de geportretteerden.

http://www.politie.nl/nationaleopsporingslijst/default.aspx

gravatar

Wat is dat toch tegenwoordig met die klantenmentaliteit? Kort geleden nog luidde de NS de noodklok over het toenemend aantal reizigers dat te laat komt voor z’n trein, en nu dit. Wat mij betreft: hard aanpakken! Bijvoorbeeld: wie niet op tijd z’n volgeplakte boekje kan laten zien, krijgt een aantekening op z’n klantenkaart. Of een handtekening, van De Jager.

Reageer
gravatar

De fout is dat de plaatjes niet uit zichzelf blijven plakken. Je zit een tijd met je Pritt stift te klooien en dan heb je nog geen mooi resultaat. Als men mooie zelfklevende plaatjes had gebruikt zou het zeker een succes zijn geworden.

Reageer
gravatar

Ik snap het wel hoor. Ik ben de afgelopen week 6x bij de Jumbo geweest, even zovaak plaatjes gekregen en alleen maar De Jager! En ruilen doen ze niet bij De Jumbo. “Nee, meneer, die zakjes zijn al geopend. Daar kunnen wij niets mee. En nee, ook ruilbeurzen organiseren wij niet.” Dat heeft een bepaalde Zaansche Grootgrutter dan beter voor elkaar!
Nu zit ik met 29 plaatjes van de Jager die ik over heb en niemand wil. Zelfs op mijn advertentie op Marktplaats heeft nog niemand gereageerd!
Ik ga voorlopig wel naar de Aldi en de Lidl, ik heb even genoeg van de Jumbo.

Reageer