NS: “Nederland in oorlogstoestand”

'Eerst de winter en nu dit'

Volgens de NS verkeert Nederland op voet van oorlog met diverse landen binnen en buiten Europa. Om deze dreigende situatie het hoofd te bieden, is de dienstregeling noodgedwongen aangepast, en is de stiptheidsmonitoring ‘tot nader order’ uitgesteld.

Een concreet gevaar is nog niet aan te wijzen, maar de top van de NS spreekt van ‘een reële dreiging’. ‘Het rommelt in Iran, in Egypte grijpt het leger de macht en Hugo Chavez is bepaald niet gecharmeerd van het Nederlandse geflirt met Amerika. Bovendien is het rode gevaar nog lang niet geweken. Volgens sommige bronnen kan Poetin niet wachten om Nederland binnen te vallen. Als in landen als België de vlam in de pan slaat, dan staan ze hier zo voor de deur. Om in Nederland, terwijl we gevangen zitten in een spervuur van internationale conflicten, de treinen te laten rijden alsof er niets aan de hand is, is werkelijk ondenkbaar.”

Onder reizigers kan de maatregel op weinig sympathie rekenen. Een gestrande reiziger op station Utrecht denkt dat het aan de splitsing van prorail en de NS ligt. ‘Eerst de winter en nu dit. De NS had deze situatie al maanden kunnen voorzien, maar loopt voor de zoveelste keer achter de feiten aan. In Zwitserland hebben ze tenminste de zaken op orde.’

“Zo’n Arabische Lente lijkt misschien gunstig voor het spoor, maar niets is minder waar. Bermbommen, tanks op de rails en een overvloed aan vluchtelingen kunnen fataal zijn voor een soepel lopende dienstregeling. Liever preventief de dienstregeling aanpassen en later concluderen dat het misschien niet nodig was, dan doen alsof Nederland nu momenteel niet in een bloedige oorlog verwikkeld is.”

De top van de NS weerlegt de suggestie dat de oorlogstoestand slechts is uitgeroepen om de stiptheidsstatistieken ten goede te komen. “Het gaat ons om de veiligheid van Nederlanders en onze landsgrenzen. Als we de donkere wolken boven ons mooie kikkerlandje negeren, dan zouden we de naam Nederlandse Spoorwegen onwaardig zijn”

De NS is zich bewust van de impact die de maatregel heeft. In een persbericht bericht de organisatie: wij vinden de situatie erg vervelend en bieden een gratis kopje koffie aan de gedupeerde reizigers.


Uw reactie telt. Juist nu.

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

gravatar

Een kleinigheidje slechts, maar tekenend voor de desinformatie die NS/PRORAIL en RVD verspreiden vanaf het front. De getoonde lok is duidelijk van de serie 1700, hoe nu te verklaren dat deze elok rugnummer 1845 draagt? Is België nog neutraal of heeft het zich aangesloten bij Frankrijk? In dat geval vermoed ik een geel/blauw gespoten Vijfde Colonne uit de fabrieken van Alstrom.

Reageer
gravatar

Correctie op NS Signal: getoond rugnummer 1845 was vroeger 1645. De factor 200 tussen de rugnummers duidt op voorzorgsmaatregelen van NS, zij hebben op alle loco’s van deze serie 1600 genoemde vertragingsfactor toegepast. De rugnummers in de 1700 serie zijn speciaal aangeschaft om dubbeldekstreinen in de Randstad heen en weer te bewegen en hebben momenteel nog geen vertragingsfactor nodig.

gravatar

Graag maak ik van de gelegenheid of liever gezegd van uw ongenoegen over de wanprestaties van de spoorwegmaatschappij in uw land gebruik om met groot genoegen op te merken dat op ons prachtige eiland van vuur en ijs, oftewel IJsland, nog nooit, maar dan ook werkelijk nog nooit een trein ook maar een minuut vertraging heeft opgelopen.

Reageer
gravatar

ik heb dertien jaar lang de eventuele spelregels voor gemengd voetbal bestudeerd en mijn bevinding daarbij was dat je beter met de bal kunt schieten dan met geweren kortom vrede is beter dan oorlog jammer dat ns zo negatief ingesteld is zo komt dat er nooit

Reageer
gravatar

Welja gooi alle treinen maar weer op een rails. En dan zo’n aanstoortgevende kop erop plakken om ons te laten lachuh. Toch is het oorlog. En dan heb ik het niet over voetballetje. Het is oorlog van de SuperStaat tegen de mensen. Wacht maar af, de betaaldwang groeit en als je geen geld heb kun je steeds minder meedoen. Oei. Foei! POEP OP DE RAILS

Reageer
gravatar

Waarom denken we dat het land alleen van de Ns-dienstregeling afhangt? Waarom kondigt de VID niet ook meteen de files voor de komende twee weken af? Met een paar politieauto’s, eventueel aangvuld met vrachtverkeer, kunnen die files zó gehandhaafd worden. Ik vind het erg jammer dat de auromobilisten in deze roerige tijden gewoon genegeerd worden!

Reageer
gravatar

Het verbaast mij dat de één-tweetjes tussen de NS, PRORAIL en de verantwoordelijke minister al niet jarenlang bekend zijn. Het is een bekend ritueel dansje: 1. de minister eist dat NS/ProRail voor minimaal 80 % van de dienstregeling op tijd gaat rijden. 2. Vlak vóór de bonustoekenning aan de directies van beide volksverlakkers bericht de minister dat er -na onafhankelijk onderzoek- is vastgesteld dat NS er in het afgelopen jaar in slaagde voor 80,001336 % op tijd te rijden, nadat zij het hele jaar jaar niet boven de 66,3355 % was uitgekomen. Minister blij, NS/PRORAIL blij, directiestaf blij met de bonus. 3) En op de besloten Nieuwjaarsreceptie van deze bonus/malus-clubs drinkt men samen met de minister een glas, doet men een plas en alles blijft zoals het was, zo helder als glas. Mundus vult decipi. De Tweede kamer zwijgt als het graf; men wil de kansen op een doorgroei uit de politiek naar een winstgevender baantje niet verknallen door moeilijke vragen te stellen. Kijk naar Camiel Eurlings die ‘met zware tegenzin’ toch de politieke inruilde om meer tijd te besteden aan zijn non-existente gezin en zo een lucratieve baan en bonus kreeg bij de KLM.

Reageer
gravatar

Laten we, om een eind aan al die ellende te maken, annexeren met Zwitserland. Zo kunnen we optimaal profiteren van hun expertise mbt sneeuw, neutraliteit in internationale conflicten en veilig sparen

Reageer
gravatar

Zoals altijd: het ligt (natuurlijk!) weer aan de buitenlanders, dat zeg ik ook al jaren!

Reageer
gravatar

Dat is NIET waar! Laatst stond ik heel lang op een vertraagde trein te wachten in Breda. Aan een perron-medewerker vroeg ik waar die trein vandaan moest komen. “Venlo, meneer.” gaf hij mij als antwoord.
Ik vermoed dat u zelf de schuldige bent, maar heel gemeen zegt dat de buitenlanders het gedaan hebben.

gravatar

@BØS SHOWFØR: In Venlo zal die trein ongetwijfeld op een lading allochtonen hebben moeten wachten waardoor die trein vertraagd werd. U rijdt zelf als OV-medewerker toch ook graag op tijd? Nee, aan Nederlanders kan het niet liggen, of het moeten Nederlanders met linkse ideeën zijn, maar zulk volk behoort uiteraard niet tot het zuivere Nederlandse ras gerekend te worden.

gravatar

Ongeacht of wij rechtsbenig, linksdragend of onhandig zijn, wij rijden graag op tijd! Als u echter de voorgenomen reizigers tegenhoudt, zodat die niet kunnen instappen, is het niet hun, doch UW schuld dat de trein te laat rijdt, lawines prinsen omtoveren tot diep-Friso’s, Anil Ramdas is overleden, EN er nu alweer files staan.
Schaam uzelve en schaam ook de uwen!

gravatar

Is Bus niet een beetje over zijn toeren? Beter kan Bus zich beter bij de bus dan bij de trein houden en de twee aangehaalde gevallen zijn best wel tragisch.
Overigens no offense.
Ruzie maken met de Paultjes is ook goed, die kunnen er wel tegen (en zijn in de meerderheid).

gravatar

En dan wordt ik uit Afghanistan heelhuids naar Nederland geexporteerd, dan zijn er teveel treinen om het juiste moment van ontploffing vast te stellen!

Reageer
gravatar

De herfst is vervroegd ingetreden, dus overlast door bladeren is best mogelijk. Veel reizigers verwachten hevige sneeuwval, wat tot vertragingen zal leiden. Mogelijk worden Thalys-sprinters ingezet. Zet de koffie maar klaar, NS. En misschien kunnen jullie kaartjes voor de Elfstedentocht weer van stal halen (Youp van het Hek is tegenwoordig overal op tegen).
Bermbommen hopen de reizigers te vermijden.

Reageer
gravatar

Stop! Help!
De winter is helemaal nog niet voorbij. Dit weekend gaat het vriezen. MIN VIER!! Is de NS voorbereid op deze huiveringwekkende winterse oorlogstoestanden in plaats van oorlogstoestanden in het algemeen? Zullen deze cumulatieve uitdagingen de ontsporing doen ontsporen? Het is nog maar de vraag of al die koffie tijdig ter plekke is, en warm blijft.

Reageer
gravatar

Ten onrechte wordt ProRail in dit bericht niet genoemd. Weet je wel, de spoorstavenorganisatie die van Melanie Schultz – de ontspoorde asfaltminister – sterk moet bezuinigen, zodat ze meer achtbaanssnelwegen kan laten aanleggen, waarop minstens 130 km/uur kan worden gereden.

Reageer
gravatar

Op achtbaansnelwegen zal inderdaad minstens 130 km/uur gereden moeten worden, anders valt het voertuig eenmaal op het hoogste punt aangekomen pardoes weer naar beneden!

gravatar

Dat is heel juist. Treinen en oorlog gaan niet samen. Vliegtuigen en oorlog ook niet. Fregatten en oorlog niet. De fiets werd volgens diverse films gebruikt als belangrijkste vervoersmiddel van de ondergrondse. Toch maar weer een PSP oprichten? Meteen goed voor een prikkelende poster. Misschien met mooie Paulien?

gravatar

De NS zou gekenmerkt kunnen worden als terroristische organisatie, met als doel het ontregelen van verkeersstromen, wat weer een effect heeft op de maatschappij en de economie. En ze blijken er nog verdomd goed in te slagen ook!

Reageer
gravatar

Arriva is dan ook een beetje achterlijk en wereldvreemd bedrijf. (voelt zich waarlijk thuis in het noorden!)
Ze hebben bij Arriva gewoon nog niet door wat er aan de hand is. Wacht maar af en zie wat gebeurt als ze daar ontdekken dat W.O.II is afgelopen!

gravatar

Na jaren heeft de NS haar core-business ontdekt: gratis koffie aanbieden. Ik ga dan ook alleen naar het station als er weer dit soort perikelen spelen. Heb ik toch het idee dat mijn belastingbijdrage ergens goed voor is.

Reageer
gravatar

Ik kom ook uitsluitend ergens voor gratis koffie! Albert heyn schenkt heerlijke cappucino! Daar hebben wij een hvo! Hangplek voor ouderen! Ik denk dat wij met alle hvoers eens met de zomerschool het station moeten bezoeken! Kan er nog ergens een soepbus geplaatst worden?

gravatar

Ach het duurt nog even en dan floreert het weer bij de NS: Dan kunnen ze weer heel lucratieve contracten voor deportatiedoeleinden in de wacht slepen. Wedden dat die stipt zullen rijden, tegen zeer geringe kosten voor de passagiers?

Reageer
gravatar

beseft u wel, geachte heer Sionist, welk een planning het zenden van al die Polen naar de Goelag-archipel vergt? Hoe drukker bij het meldpunt, des te minder treinen er natuurlijk in Nederland ingezet kunnen worden.

gravatar

Ook hier geloof ik niets van. Blij dat ik nooit gebruik maak van de diensten van de NS. Ze lullen maar wat. En koffie drink ik ook nooit. Er stond trouwens ook niets in de liveblog gisteren. De door de NS geschetste toestand komt heus niet in één dag aanwaaien. Kletspraat.

Reageer
gravatar

Toch wel:”14:01 Tweede Kamer dreigt met olieboycot NS. Parlement verdenkt ov-organisatie ervan intercity’s te ontwikkelen voor militaire doeleinden.”
NS lijkt alleen te willen verdoezelen dat het om een oorlog met de overheid gaat in plaats van dreiging van buitenaf. Grote kans dat zij de dienstregeling aanpassen, omdat er te weinig treinen zijn, omdat een deel op het moment omgebouwd wordt voor militaire doeleinden. Deze kunnen dan weer door buitenlandse entiteiten worden ingezet in de oorlog van de NS tegen de Nederlandse overheid…

gravatar

“Toch wel” hmmm… Bedoelt u dat

– ik het toch wel geloof?
– ik toch wel gebruik maak van de diensten van de NS?
– ik toch wel koffie drink?
– toch wel alles in één dag kan veranderen?
– ik toch wel kletspraat, eeh ik bedoel, dat de NS toch wel kletspraat verkoopt?

Kortom, graag wat duidelijker zijn.

gravatar

“……In een persbericht bericht de organisatie: wij vinden de situatie erg vervelend en bieden een gratis kopje koffie aan de gedupeerde reizigers.”

Juist in de definiëring van het laatste woord zit de winst voor de NS. Reizigers zijn reizende mensen. Aangezien de NS niet zullen rijden, kan hun enige conclusie zijn dat er dientengevolge geen reizigers zijn. Lachend zullen zij hun eigen koffie opdrinken en een machinist erop uitsturen daar een drommelse doos gebak bij aan te schaffen: “Doe maar zo’n grote, vierkante doos, Jurgen. Je weet wel, dezelfde vorm als de wielen!”
Die gaan nog veel plezier beleven aan die afschuwelijke oorlog.

Reageer
gravatar

Wel vervelend, maar 3 maal is scheepsrecht zoals we hier plegen te zeggen als we er iets door moeten douwen:
Tekenend voor de NS/Prorail dat zij niet bij machte zijn op een juiste manier in te spelen op heersende omstandigheden: bij winterse omstandigheden denkt men toch aan koek en zopie, snert en broodjes unoxworst – niet zozeer aan koffie.

Wellicht worden bovengenoemde versnaperingen aangeboden als in de zomer de dienstregeling wordt aangepast vanwege door hitte uitgezette rails en vervormde wissels, terwijl dan ook de seinlampjes niet goed te zien zijn vanwege het felle licht van de hoogstaande zon oid.

Dat van die bermbommen is een gezocht excuus: elke terrorist weet dat je geen moeilijke dingen in elkaar hoeft te knutselen als met een paar ijsklontjes tussen de wissels kan worden volstaan.

gravatar

Niettegeloven dat die server het beter denkt te weten. gaan we weer:
Dde NS/Prorail zijn niet bij machte op een juiste manier in te spelen op heersende omstandigheden: bij winterse omstandigheden denkt men toch aan koek en zopie, snert, saucijzenbroodjes en broodjes unoxworst – niet zozeer aan koffie.

Waarschijnlijk worden deze versnaperingen aangeboden als in de zomer de dienstregeling wordt aangepast vanwege door hitte uitgezette rails en vervormde wissels, terwijl dan ook de seinlampjes niet goed te zien zijn vanwege het felle licht van de hoogstaande zon oid.
Bermbommen is een gezocht excuus: elke terrorist weet dat je geen moeilijke dingen in elkaar hoeft te knutselen als met een paar ijsklontjes tussen de wissels kan worden volstaan.

gravatar

Wat een belabberde toestanden allemaal weer. Merk er eigenlijk niet zoveel van en koffie heb ik nog nooit gehad. Maar ja, ga dan ook nooit met de trein.

Reageer