69e-jaars student Gerrit (91) in actie tegen plannen Rutte I

“Na mijn bachelor wil ook ik verder”


Uw reactie telt. Juist nu.

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

gravatar

Hee Hank, is dat toevallig op de hele pagina die vol staat met Speldartikelen?

gravatar

Haes: u mist de pointe: die Noordoostpolders willen hun dialect tot maat verheffen binnen hun grenzen. Er wordt nogal wat ingeslikt, vandaar onafhankelijksstrijd.

In de spraak is men autonoom vindt men: een waardige zaak om te steunen. (mits het daar bij blijft).

Reageer
gravatar

Mijn opa, laat nog weten, dat hij niet meer de tijd heeft om op alle slakken zout te leggen. Zoveel jaren heeft hij niet meer te gaan met zijn zwakke gezondheid.

De slakken zijn hem bovendien tegenwoordig te snel af.

Reageer
gravatar

Haes,

Niet zo schreeuwen alsjeblieft. Mijn opa heeft jouw voorlaatste bericht niet eerder gezien dan ná mijn vorige bericht.

Opa leest snel, zoals alle aanstaande geleerden van tweeëntachtig, zodat hij er overheen gelezen heeft.

Reageer
gravatar

@Haes,

een van de programmapunten van deze onafhankelijksstrijd is het terugdringen van woorden met meer dan 20 letters.
Daarom noemen de deelnemers van deze onafhankelijksstrijd zich dan ook welbewust geen onafhankelijksstrijderss.

Reageer
gravatar

@Paulien jr. Dat begrijp ik allemaal wel, maar wat is nu toch een ONAFHANKELIJKSSTRIJD? Toch iets heel anders dan een ONAFHANKELIJKHEIDSSTRIJD, mag ik veronderstellen, anders zou het onderscheid immers niet bestaan?

Reageer
gravatar

Opa bedoelt gewoon, dat de inwoners van de Noordoostpolder niet geamuseerd zijn over het feit dat er knechtjes van Geert W. uit Venlo in de gemeenteraad van Almere zitten. Daarom willen zij onafhankelijk worden van Zuidelijk Flevoland.

Hij doet tegenwoordig noodgedwongen – zijn lijf wil niet goed meer mee – een theoretische studie. Dus zijn concrete zaken wat moeilijk voor hem.

Reageer
gravatar

@Paulus. Ik weet wel wat een onafhankelijkheidsstrijd is, ik vroeg echter wat een onafhanklijksstrijd is. Want dat staat er echt en ik begrijp het gewoon niet.

Reageer
gravatar

Haes,

Wat een onafhankelijkheidsstrijd is, hangt af bij welke groep je hoort. De heersende partij spreekt altijd van strijd tegen misdadige/opstandige elementen of iets dergelijks.
Na overwinning door de nog-niet-heersende-klasse wordt voortaan gesproken van onafhankelijkheidsstrijd.

Reageer
gravatar

By the way. Misschien kan een van de onderwijskundigen hier, of een al dan niet jonge student, mij vertellen wat een onafhankelijksstrijd is, in dit geval van de Noordoostpolder. Anders weet ik niet wat ik in moet vullen in de poll.

Reageer
gravatar

@Jeettje (10)

Wiskundig gesproken is uw theorie nogal omslachtig, het komt er in uw theorie op neer dat 1% van de in een willekeurige cursus gepresenteerde lesmateriaal zaken betreft die u niet wil weten.

De praktijk is echter dat 99% van de in een (willekeurige) cursus gepresenteerde kennis, kennis is waarover u, op dát moment, niet wilt beschikken. Op basis van deze wetmatigheid is het vervolgens mogelijk om (willekeurige) studies tot in het oneindige te rekken.

Onderzoek heeft aangetoond dat die ene procent kennis waarover een willekeurige student in een willekeurige cursus op enig moment wil beschikken zich meestal beperkt tot meer essentiële/ existentiële vragen zoals
‘Hoe laat is het pauze’?’;
‘Hoe laat is de cursus vandaag afgelopen?’;
‘Kan ik morgen wat later beginnen?’;
‘Kan ik vanavond nog het bed in met een der medestudenten?’ en ‘Heb ik nog voldoende bier in huis?

Reageer
gravatar

Oude van dagen Paulus: ik vrees dat het voorlopig nog even doorleren wordt voor jou: een cursus is een stapeltje A4-tjes met ouwe koek theorieën, waarvan de samenstellers hopen dat niemand ze kent zodat ze kunnen doen alsof ze het zélf bedacht hebben.
Helaas hebben ze het zelf zó vaak slecht -of niet- begrepen dat zelfs dát tot mislukken gedoemd is voor de ware wetende: ze worden dan ook veelal gered door het gekelderde dinges wat we hier onderwijs noemen.

Let op! de Jeettje theorie voor cursuswaardering:
90% van wat verteld wordt had je moeten weten;
van de overige 10% is er 90% wat je had kunnen weten;
en wat overblijft is nou net niet wat je wilde weten.

Reageer
gravatar

Kijk: that’s the spirit!!
In een snel veranderende wereld met een even snel veranderend kennisveld moet je alle zeilen bijzetten om de nieuwste kennis op te doen, want dat van gisteren is achterhaald en van eergisteren flauwekul van toen we nog niet beter wisten.

Een mens is nooit te oud om door te leren: slechts de zwakken van geest en inborst haken af en gaan in de politiek.

Reageer